تعداد صفحات: 27 کد محصول :3232 حجم فایل:133,62 KB نوع فایل :rar
فایل ورد قابل ویرایش
توضیحی مختصر از متن فایل :
شناسایی رابطه تصویر شرکت و بازاریابی رابطه مند با قصد استفاده مشتریان از خدمات بانکداری اینترنتیبا تأكيد بر اعتماد به عنوان متغيري مداخله گر
( مورد مطالعه : بانک ملت )
چکیده
با پيدايش تجارت الكترونيكي بسياري از بخشهاي اقتصادي و صنعتي، كمابيش تحت تأثير اين فناوري نويد بخش قرار گرفتهاند. با اين وجود، نفوذ تجارت الكترونيكي در هيچ صنعتي مانند صنعت بانكداري مشهود نبوده است. امروزه استفاده از بانکداری اینترنتی بیش از آنکه یک مزیت باشد، یک ضرورت است و بانکها ناچاراند برای بقا خود وکاهش هزینه ها خدماتشان را به صورت الکترونیکی ارائه دهند. اما به نظر ميرسد اين خدمات چنان که باید وشاید مورد استقبال واقع نشده است. با توجه به این نکته و با انجام مطالعه در زمینۀ عوامل مؤثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی ، مشخص گردید که تصویر شرکت و بازاریابی رابطه مند می توانند بر قصد استفاده مشتریان از خدمات بانکداری اینترنتی تأثیر بسزایی داشته باشند. در واقع این دو عامل سبب افزایش اعتماد مشتریان می شوند و اعتماد متغیری است که در پذیرش بانکداری اینترنتی نقشی بسیار حیاتی دارد.هدف از این پژوهش شناسایی رابطه تصویر شرکت و بازاریابی رابطه مند با قصد استفاده مشتریان از خدمات بانکداری اینترنتی می باشد. در اين پژوهش با استفاده از روش پيمايشي نمونهاي متشكل از 384 نفر از مشتريان بانك ملت كه از بانكداري اينترنتي این بانک استفاده ميكنند با استفاده از روش تحليل عاملي تاييدي و با بهرهگيري از معادلات ساختاري خطي نرم افزاز LISREL مورد بررسي قرار گرفتند. يافتههاي تحقيق نشان ميدهد كه تصویر شرکت و بازاریابی رابطه مند رابطه مثبتی با اعتماد مشتریان دارند. همچنین اعتماد رابطه مثبتی با قصد استفاده مشتریان از خدمات بانکداری اینترنتی دارد.
واژههاي كليدي: قصد استفاده، بانكداري اينترنتي، تصویر شرکت، بازاریابی رابطه مند، اعتماد
مقدمه
با گسترش شبکه اینترنتی و روی آوردن مشتریان به این پدیده به منظور رفع نیازهای خود ، برای شرکتها این فرصت بوجود آمده که از طریق خدمات نوین اینترنتی مشتریان بیشتری را جذب کنند . از طرفی شدت گرفتن رقابت میان شرکتهای ارائه دهندۀ خدمات از طریق دنیای مجازی باعث شده که شرکتها بیشتر به دنبال حفظ مشتریان موجود خود باشند تا جذب مشتریان جدید این امر سبب شده که مفاهیمی همچون بازاریابی رابطه مند و تصویر شرکت در این زمینه مطرح شود ، چرا که در دنیای وب دیگر ارتباطات چهره به چهره مطرح نمی باشد و میزان اعتماد مشتریان است که در تصمیمات خرید مشتریان و استفاده آنها از خدمات اینترنتی تعیین کننده می باشد [Lin,210:16-34 & Lu].در این ميان، خدمات مختلفي از طريق اين ابزار قدرتمند ارائه شده است كه يكي از آنها، خدمات بانکداری ميباشد كه عرضه اینترنتی اين خدمات، مزاياي زيادي براي بانك ها و مشتريان آنها دارد.بانکداری اینترنتی عبارتست از ارائه اطلاعات و خدمات اصلي بانك از طريق وب. اين خدمات دست كم شامل مشاهدة صورتحساب، گزارش تراكنشهاي قبلي حساب، و انتقال وجوه به حسابهاي ديگر در همان بانك است[باقری،1387].همانطور که اشاره شد ، حفظ و نگهداری مشتریان مهمتر از بدستآوردن مشتریان بوده و ایجاد ارزش برای مشتری عامل مهمی برای حفظ مشتریان محسوب میشود[Weinstein,2002:68-259].بنابراین بانکها باید به دنبال استفاده از ابزارهایی مانند بهبود تصویر شرکت و بازاریابی رابطه مند باشند که بتوانند مشتریان خود را حفظ کنند و در صورت ممکن به جذب مشتریان بالقوه نیز بپردازند[Lin,210:16-34 & Lu] .این تحقیق به دنبال پاسخ به این پرسش است که " بین بازاریابی رابطه مند و تصویر شرکت با قصد استفاده مشتریان از خدمات بانکداری اینترنتی با تأکید بر متغیر مداخله گر اعتماد چه رابطه ای وجود دارد ؟ "
نظرات شما عزیزان: