تعداد صفحات: 14 کد محصول :3182 حجم فایل:18,4 KB نوع فایل :rar
فایل ورد قابل ویرایش
توضیحی مختصر از مقاله :
چكيده
ارزيابي عملكـرد فرايندي است كه به وسيله آن كاركنان در فواصل معيني و به طور رسمي مورد ارزيابي قـرار مي گيرند. هدف اصلي از ارزيابي عملكرد اين است كه اطلاعات ضروري در باره نيروهاي شاغل در سازمان جمع آوري گردد و در دسترس مديران قرار گيرد، تا آنها بتوانند تصميمات بجا و لازم را در جهت بالابردن كميت و كيفيت كار كاركنان اتخاذ نمايند. ارزيابي عملكرد براي مقاصد متعدد سرپرستي و توسعهاي از جمله، ارزيابي عملكرد فردي بر حسب نيازهاي سازماني، پيشبيني بازخورد به كاركنان در جهت اصلاح يا تقويت رفتار آنها و تخصيص پاداش و ارتقاي شغلي افراد، مورد استفاده قرار ميگيرد. انتظارات از سازمان های دولتی براي پاسخگو بودن به ذينفعان متعدد و الزاماتي براي كارايي و اثر بخشي بيشتر در عمليات، باعث افزايش تمركز و نياز به اندازهگيري عملكرد شده است. انجام ارزيابي عملكرد در بخش دولتي نیز با توجه به تمامي خصوصياتي كه جزء ماهيت بخش دولتي است، در صورت رعايت برخی مسائل، امكان پذير ميباشد و ميتواند به افزايش اثر بخشي و پاسخگويي كمك شايان نمايد. موضوع اصلي در تمام تجزيه و تحليل هاي سازماني، عملکرد است و بهبود آن مستلزم اندازه گيري است و از اين رو سازمان بدون سيستم ارزيابي عملکرد قابل تصور نمي باشد. هدف اصلي مطالعه حاضر بررسي عوامل و ويژگي هاي موثر بر اثربخشي نظام ارزشيابي عملكرد كاركنان سازمان می باشد. به اين منظور ابتدا مفهوم عملكرد و ارزشيابي آن از ديدگاه متخصصان بررسي شده و سپس رويكردها و روش هاي مورد استفاده در سيستم هاي ارزشيابي عملكرد بيان شده است. در پايان نيز ضمن برشمردن خطاهاي بالقوه در فرايند ارزشيابي عملكرد كاركنان، عوامل موثر بر اثربخشي نظام ارزيابي عملكرد مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
دانلود مقاله ارزیابی عملکرد در سازمان
نظرات شما عزیزان: